Thursday, January 27, 2011

66 år sen förintelsen.

Idag är det 66 år sedan fångarna i Auschwitz befriades och ett av nazisternas stora bakslag hände.
Det är något vi aldrig får glömma, hedra förintelsens offer.
Friheten är det största och viktigaste vi har.




Minnesdagen 27 januari lyfter fram engagemanget hos alla som bekämpar intolerans, främlingsfientlighet, rasism och antisemitism. I Sverige och i världen.

Tänd ett ljus och hedra!


Över till något helt annat..
I natt hade jag en bra lustig dröm. Jag drömde att jag av någon anledning hamnade på en jätte hemsk Cirkus, den var väl typ som alla cirkusar brukar vara fast det var minusgrade och man såg hur djuren mådde riktigt dåligt, dom halkade och kunde inte ta sig upp samtidigt som cirkusgubbarna piskade dom för att få dom att prestera.
Jag blev fly förbannad och ställde mig upp och skrek "DJURPLÅGARE!!, era jävla djurplågare".
Då blev cirkusdirektören asförbannad på mig och började jaga mig. Han jagade mig genom en gigantisk lekplats och lite senare började även en polis att jaga mig.. Jag var inte rädd, känslan jag fick var mer att det var riktigt roligt att en tjock cirkus direktör och en polis inte kunde komma ifatt mig.
Senare kom vi ut på ett fält och jag stannade, polisen ville ta in mig men jag svarade bara lugnt att de inte fanns några vettiga belägg för det och att jag hade en superbra advokat som jag skulle utnyttja emot dem och deras cirkus. "Jag ska sätta dit er"

Bra dröm!

E.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...