Friday, January 21, 2011

I

I dag pratar dom om att vinna eller att förlora på p3, ett klassiskt tema, är det ett ämne man vill lyssna på om och om och om igen? Inte nog med att varenda jävel utom jag vinner en massa cash, får skrapa fram miljoner på morgon-tv. Well, låter jag pessimistisk.. kanske lite.
Men förstå mig inte fel, jag sitter oftast och håller tummarna att dom ska vinna den största summan för det är absolut de roligaste. Reaktionen. Lyckan. hopp.

Jag sitter på en gnutta hopp idag också, sökt en massa arbeten, skickat mitt CV hej vilt som rikemannen kastar pengar omkring sig. OCH Jag tror på att det snart flyger en lyckofågel i min lur. "HEJ, vi vill ha dig, dig dig!!!"
Jag är en sjuhelsike bra person som egentligen skulle klara av vilket jobb som helst för jag är envis och engagerad!

Jag lagade den godaste maten igår, hittade ett nytt märke på Hemköp (stattena) "Veggi". Supergott, mega enkelt och billigt som tusan..
Vilket får mig att ÅTERigen frågesätta Hur, varför människor väljer kött? OM ni e knasiga nog att äta det trots köttindustrins klimatförstöring, trots flera miljoner individers(djurs) lidande så kan man väl överväga priset..huh? Denna lilla påse kostar 17 kr och innehållet räcker gott och väl till 4 portioner.
Delich.


E.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...