Friday, January 28, 2011

TilLiten.


Idag funderar jag lite extra kring tillit.
Varför? jo, för att min lilla hund och jag har haft två mycket speciella dagar nu.
Han är en liten extrem rackare ibland och inte alltid varit den pålitligaste,
har jag då tyckt.. Men när det kommer till djur, speciellt små djur som man lätt bara daltar med och låter skutta runt som om dom bara vore en accessoar, ligger det egentligen bara på ägaren hur bra man kan ha det ihop.
Även en Liten behöver tillit och i och med att jag själv är så mycket lyckligare med livet så känner jag att jag med ro vågat tänja på gränerna. Han går löst med mig och lyssnar hur bra som helst. Vi är förenade på en ny nivå.

Med mina muffar har vi luffsat stans vackra delar runt, vandrat genom Pålsjöskog, ner till havet där han med sin frihet har fått jaga fåglar och jag har tydligt kunnat se han le med ögonen. Jag älskar det.


E.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...