Monday, February 28, 2011

Din Bästa Du.


A men Hallå,
Man ska aldrig börja ett brev till ett engångsligg från utlandet med "Hallo".
Det lärde jag mig igår, av Mia Skäringer.
Fy faaaan vilken underbar kvinna. Hon ger mig kårar som bara en underbar människa kan ge.
"Dyngkåt och Hur helig som helst" både en bok och en föreställning skapad utav henne. Föreställningen såg jag igår.
Inte visste jag att hon dessutom sjunger som en gudinna.
Waaaow!







Från botten till toppen och där emellan sjukt mycket djup,
kallt vatten & guldklumpar.
Den som spar han har och visserligen har man det ändå hela livet ut.
Erfarenhet och minnen.
Därför är jag den jag är.

Något jävligt tankevärt är att nästa var enda kvinna önskar att
hon såg ut på ett helt annat sett än hon gör.
Jag vill se ut som henne, men hon själv vill se ut som mig.
Ingen logik.

Inte mycket är logiskt här i livet. Men en sak är säker, varken du eller jag kan bli
den andra. Vi kan bara göra oss själva till den bästa möjliga genom att älska
den du är skapad till att vara.
Din bästa Du.

E. med mina egna ord.

1 comment:

Anonymous said...

Så sant så! /Bea

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...